luni, 28 ianuarie 2013

Prea mult virgule și ghilimele ”orale”

Dacă simți că se lasă de o cacofonie orală de toată splendoarea, ai două variante: reformulezi și o driblezi, sau pur și simplu o lași așa cum e. Băgatul unei virgule în timp ce vorbești este ca și cum ai ai face caca și ai semnaliza treaba asta. Nu deschizi geamul să se aeriească, dar dai din greu cu spray de budă, să miroasă a mere cu căcat și mai și spui: nu eu, nu eu, când tu tocmai ce ai ieșit din baie și nimeni nu te-a întrebat nimic.
Utilizarea excesivă a ghilimelelor este o altă treabă de mă scoate din circuit. Și problema e că aici se pare că-s și mai multe variante: scris (de parcă am scrie cu toții lucrări de doctorat, să riscăm să fim acuzați de plagiat!), oral (stai frumos la tine la birou și auzi de cel puțin 2 ori într-o conversație telefonică, aceeași: ”cu glilimelele de rigoare”) și....da, da, gesticulat (aici chiar nu am cum să exemplific). N-ai ce să-și dorești mai mult. Pur și simplu n-ai ce!

Sursa poza

Niciun comentariu: